Zittende One-Arm Press

zittende one-arm pressDe zittende one-arm press is een variatie op de staande verzie. Wat is de toegevoegde waarde? Doordat je zit kun je niet sjoemelen met je benen tijdens het omhoogdrukken van de kettlebell. Hierdoor worden je schouderspieren en je core veel harder aan het werk gezet.

Dit is een goede variatie om krachtige schouders en core stabiliteit te ontwikkelen. Hij werkt ook goed om de intensiteit te verhogen van een lichtere kettlebell.

Uitvoering zittende one arm-press:

1: Ga zitten met de kettlebell tussen je benen.

2: Pak met twee handen de kettlebell en plaats hem in de ‘rack’ positie (met een hand tegen de borst gedrukt).

3: Druk de kettlebell omhoog terwijl je ervoor zorgt dat je je schouder laag houdt en je rug, nek en hoofd recht,door de spieren van je core aan te spannen en naar voren te blijven kijken.

4: ‘Trek’ de kettlebell weer terug naar de rack positie. Laat de kettlebell niet alleen zakken maar beeld je in dat je kracht moet zetten om hem weer omlaag te krijgen.

Zie de video hieronder voor de juiste uitvoering van deze oefening:

Terug naar kettlebell oefeningen >


Gerelateerde Artikelen

Kettlebell Swing Kettlebell Swing – Vet Verbranden, Conditie en Explosieve Kracht
turkish get-up de ultieme kettlebell oefening Turkish Get Up – De Ultieme Kettlebell Oefening
platte buik Kettlebell Oefeningen voor een Platte Buik
Kettlebell training voor vrouwen Kettlebell Training Voor Vrouwen
Share

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.