Voordelen Van Kettlebell Oefeningen

 

De kettlebell is de ultieme alles in één fitness oplossing. Hij is compact en je hebt er maar één nodig voor een effectieve en intensieve training van je hele lichaam. Zijn compactheid maakt de kettlebell ideaal voor iedereen die thuis fitness oefeningen wil doen. Je hebt maar heel weinig ruimte nodig om te trainen. Een paar vierkante meter is genoeg. Kettlebell oefeningen zijn voor iedereen makkelijk te leren en ze zijn zeer veelzijdig. Met kettlebell oefeningen bereik je onder andere:

Functionele Kracht

Met de oefeningen train je je lichaam als geheel. In tegenstelling tot de meeste andere fitness oefeningen die zich richten op individuele spieren gebruik je voor kettlebell oefeningen heel veel spiergroepen tegelijk. Het reslutaat hiervan is een toename van je algehele spierkracht.

Uithoudingsvermogen

De intensiteit van de oefeningen zorgt binnen korte tijd voor een merkbare verbetering van je uithoudingsvermogen. Duursporters zullen dus zeker baat hebben bij deze vorm van training.

Flexibiliteit

Met kettlebell oefeningen train je je hele lichaam. Je versterkt zwakke spiergroepen terwijl je tegelijkertijd gespannen spieren versoepelt. Dit heeft een gunstig effect op je flexibiliteit en je bewegingsvrijheid.

Vetverbranding

De intensiteit van de oefeningen en de combinatie van kracht en conditietraining zorgen ervoor dat je met een kettlebell training zeer snel vet verbrandt. Mensen die drie keer per week een half uur trainen hebben over het algemeen na één maand al duidelijk zichtbare resultaten.

Stabiliteit en Coördinatie

Omdat je voor kettlebell oefeningen  je hele lichaam gebruikt, zijn ze een uitstekenden manier om je stabiliteit, coördinatie en samenwerking tussen verschillende spieren te verbeteren.

Korte Trainingen

We leven in een snelle en hectische samenleving. Veel mensen hebben geen tijd om uren in de sportschool door te brengen. Ook hier biedt de kettlebel uitkomst. De oefeningen zijn zo intens dat een 20 à 30 minuten trainen met een kettlebell gelijk staat aan ongeveer anderhalf uur fitness. Omdat je de oefeningen makkelijk thuis kunt doen hoef je ook niet iedere keer naar de sportschool te reizen.

Meer Energie En Vitaliteit

Kettlebell oefeningen zullen je meer energie geven voor je dagelijkse activiteiten. Je zult je vitaler en gezonder voelen. Het is ook nooit te laat om ermee te beginnen. Neem bijvoorbeeld de stichter van de St Petersburg Atletiek Club Dokter Krayevskiy. Hij begon op zijn 41ste met kettlebell training. Twintig jaar later zeiden zijn vrienden en collega’s dat hij er beter en gezonder uitzag dan toen hij veertig was.

Voor een volledige kettlebell cursus op dvd inclusief kettlebel naar keuze klik hier.


Gerelateerde Artikelen

Kettlebell Oefeningen, Tips Voor Training

Kettlebell Training Voor Vrouwen

Vet Verbranden Met De Kettlebell

Share
 Posted by at 15:48