Voor Wie Is De Kettlebell

 

Voor iedereen die gezonder, sterker en slanker wil worden. Voor zowel vrouwen als mannen. Voor jong en oud. Er is geen maximum leeftijd en je hoeft geen atleet te zijn om met kettlebell oefeningen te beginnen. Als je een slechte belastbaarheid hebt zoals bijvoorbeeld rugklachten, dan is het raadzaam om een arts of fysiotherapeut te raadplegen voordat je begint met de oefeningen. Loop niet te hard van stapel en kies de juiste kettlebell voor jou.

De kettlebell is prima te gebruiken als aanvulling op je huidige sport of fitness programma. Vanwege de combinatie van kracht en cardio is een kettlebell training  van toegevoegde waarde op iedere vorm van duursport of krachtsport.

Vrouwen met kettlebellOmdat je met een paar keer een half uurtje trainen per week al hele goede resultaten kunt bereiken, is de kettlebell uitermate geschikt voor mensen met een drukke levensstijl. Hij is goedkoop, je hebt er maar één nodig om de oefeningen te doen en je kunt thuis trainen.

Ook voor iedereen die wil afvallen is kettlebell training een goede keuze. Door de intensiteit van de oefeningen wordt het lichaam aangezet tot enorm snelle vetverbranding. Door naast je dieet deze oefeningen te doen zul je binnen korte tijd zichtbare resultaten hebben.

Omdat je met kettlebell oefeningen je hele lichaam traint, kun je ze als enige vorm van fitness gebruiken. Je zult binnen korte tijd een duidelijke verbetering zien in je kracht, uithoudingsvermogen en gezondheid.

Als je het beste uit kettlebell oefeningen wilt halen, dan is het belangrijk om de technieken vanaf het eerste moment goed aan te leren. Er is een Nedelandstalige kettlebell cursus beschikbaar op dvd. in deze cursus leer je precies hoe je de oefeningen moet doen. Deze cursus is inclusief een kettlebell naar keuze. Voor meer informatie kun je naar Kettlebell Workout.

Share
 Posted by at 09:19