Single Arm Kettlebell Push-Up Met Row

De single arm push-up row is een kettelbell oefening die de klassieke opdruk beweging combineert met een one-armed row. Met deze oefening train je dus niet alleen je borst en triceps (de push-up beweging) maar ook je bovenrug en biceps (de row). Daarnaast gebruik je ook de spieren van je core om jezelf tijdens de beweging stabiel te houden.

Kortom, een uitstekende oefening voor je hele bovenlichaam.

Zo doe je de Single Arm Kettlebell Push-Up Met Row

  • Begin in een push-up positie met de kettlebell op de grond bij je linker schouder.
  • Pak met je linker hand stevig de handgreep van de kettlebell vast en doe een push-up.
  • Til nu de kettlebell op terwijl je op je rechterarm blijft steunen.
  • Laat de kettlebell weer langzaam zakken (je wilt geen gat in je vloer).
  • Herhaal de oefening 5-10 keer met je linkerhand en wissel vervolgens van hand.

Je kunt deze oefening ook doen door na iedere push-up van hand te wisselen. Zeker als je het tempo hoog houdt wordt de oefening op deze manier nog intensiever…

Wil je explosieve kracht en uithoudingsvermogen ontwikkelen? Houd het tempo van de oefening dan zo hoog mogelijk en doe zoveel herhalingen als je kunt binnen 30 seconden tot 1 minuut.

Wil je juist je spieren opbouwen? Doe de oefening dan langzaam. Vooral het laten zakken van de kettlebell na de row en het laten zakken van je lichaam na de push-up moet je zo langzaam mogelijk doen (minimaal 3 seconden). Zo verleng je de tijd dat je spieren aangespannen zijn (ook wel time under tension genoemd) en zet je ze aan om sneller te groeien.

Klaar om te beginnen met kettlebell training? Kijk hier om te ontdekken met welk gewicht je het beste kunt beginnen… en zoek dan hier de optimale kettlebell uit die jou gaat helpen naar een oersterk en afgetraind lichaam.

Zonder dure materialen of sportschool abonnement toch een strakker lichaam? Download ons gratis e-boek met simpele maar zeer effectieve lichaamsgewicht oefeningen waarmee je heel je lichaam traint… vanuit huis en zonder dure hulpmiddelen. Klik Hier

Terug naar kettlebell oefeningen…

Share

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.