One-Arm Row met de Kettlebell

De kettlebell one-arm row is een goede oefening voor je biceps en bovenrug. Daarnaast zet hij de spieren van je core en je benen aan het werk om jezelf stabiel te houden tijdens de oefening.

Hoewel de meeste kettlebell oefeningen óók je armen aan het werk zetten (je moet de kettelbell immers vasthouden) is de row een van de weinigen die zich ook specifiek richt op de bovenrug. Dit is dan ook een goede oefening om in je workout op te nemen als je je armen en bovenlichaam wat extra wilt trainen.

Zo doe je de kettlebell one-arm row

  • Begin in de split squat positie met je rechter voet voor en de kettlebell links van je.
  • Buig je bovenlichaam naar voren. Zorg er hierbij wel voor dat je rug recht blijft (geen holle of bolle rug). Steun met je rechter elleboog op je rechter bovenbeen.
  • Pak met je linkerhand de kettlebell vast en trek hem recht omhoog.
  • Laat de kettlebell langzaam zakken en herhaal 8-10 keer en wissel vervolgens van kant.
  • Zorg er tijdens de hele oefening voor dat je je rug recht houdt.
Wil je zelf ervaren hoe effectief kettlebell training is bij het ontwikkelen van een strakker, sterker en fitter lichaam? Probeer dan de Nederlandstalige dvd cursus inclusief kettlebell naar keuze. Klik hier…

Share

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.