Jun 132014
 

kettlebell windmillDe kettlebell windmill is een geweldige full-body oefening die vooral bijdraagt aan het versterken van je schuine buikspieren. Daarnaast vergroot hij de flexibiliteit in je hamstrings, bevordert hij kracht en mobiliteit in je schouders en versterkt hij je onderrug.

Net als de meeste andere kettlebell oefeningen worden tijdens de windmill veel grote spiergroepen aan het werk gezet om het lichaam stabiel te houden. Kortom, een waardevolle oefening om regelmatig toe te voegen aan je kettlebell workout.

Bij de officiële uitvoering van deze oefening houd je de kettlebell met gestrekte arm boven je hoofd. Dit is voor de meeste mensen echter vrij pittig. Daarom is het vaak beter om te beginnen met een vereenvoudigde (lees lichtere) uitvoering waarbij de kettlebell in de onderste hand wordt gehouden. Deze variant wordt uitvoerig behandeld door Jesse van der Velde in zijn Kettlebell Workout cursus.

Uitvoering

  • Ga staan met je voeten iets meer dan schouder breedte.
  • Clean en Press de kettlebell boven je hoofd.
  • Draai je voeten 45 graden in de richting van je vrije hand. Heb je de kettlebell in je rechter hand, dan draai je je voeten dus 45 graden naar links.
  • Kijk naar de kettlebell (die zich nog steeds boven je hoofd bevindt) en buig langzaam vanuit je heupen naar voren in de richting van je tenen tot je vrij hand de grond raakt.
  • Kom langzaam weer overeind.
  • Blijf tijdens de hele oefeningen naar de kettlebell kijken.

De windmill is een mooi voorbeeld van een oefening die zowel flexibiliteit als kracht vergroot. De dag nadat je deze oefening voor het eerst hebt geprobeerd zul je waarschijnlijk duidelijk merken welke spieren hij het hardst aan het werk zet.


 

Gerelateerde Artikelen:

Share
 Posted by at 12:54

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.