Kettlebell Training

 

Kettlebell training wordt door steeds meer mensen ontdekt als een uitstekende manier om kracht, conditie en flexibiliteit te verbeteren. Door hun combinatie van cardio en krachttraining zijn kettlebell oefeningen ook een zeer effectieve manier om snel vet te verbranden.

Voor wie is kettlebell training?

Voor iedereen die snel wil afvallen, een krachtig en atletisch lichaam én een top conditie wil. Kettlebell training is geschikt voor zowel mannen als vrouwen en is niet gebonden aan bepaalde leeftijdsgroepen of fitness niveaus. Omdat je met een kettlebell zo veel verschillende oefeningen kunt doen, kun je hem prima gebruiken als je enige vorm van training. Er zijn ook steeds meer sporters die hem gebruiken als aanvulling op hun huidige training.

Kettlebell training is ideaal voor mensen die thuis willen trainen. Je hebt maar één kettlebell nodig om de oefeningen te doen. De training neemt heel weinig ruimte in beslag en de oefeningen zijn makkelijk te leren. Veel mensen hebben het te druk om een paar keer per week naar de sportschool te gaan. Voor deze mensen biedt kettlebell training een uitkomst.

In principe kan iedereen die blessurevrij is zonder problemen beginnen met kettlebell training. Als je twijfelt of deze vorm van training voor jou geschikt is, overleg dan eerst met je huisarts.

Kettlebell training tips

  • Kies het juiste gewicht. Als je wil beginnen met kettlebell training, dan is het belangrijk om het gewicht te kiezen dat het beste bij jou past. Dit voorkomt aan de ene kant blessures en aan de andere kant zorgt het ervoor dat je het maximale uit je training haalt. Ontdek hier welke kettlebell het beste bij jou past.
  • Richt je in het begin vooral op een juiste uitvoering van de oefeningen. Zeker als je net begint is de juiste techniek veel belangrijker dan het aantal herhalingen. Blijf er voortdurend op je techniek letten en blijf deze verbeteren. Als je verzekerd wilt zijn van een juiste uitvoering en techniek, volg dan de Kettlebell Workout dvd cursus. Hierin worden alle oefeningen stap voor stap uitgelegd en krijg je trainingsschema’s die je helpen om het meeste uit je kettlebell training te halen.
  • Train meerdere keren per week. Natuurlijk is het zo dat alle beetjes helpen, maar als je snel zichtbare resultaten wilt hebben dan moet je minstens twee en liefst drie keer per week trainen. Neem tussen twee trainingen in ieder geval één dag rust. Dit stelt je lichaam in staat om bij te komen.
  • Blijf jezelf uitdagen. Door bij iedere training net ietsje meer te geven zul je veel sneller vooruitgaan. Als je bijvoorbeeld tijdens je vorige training voor een bepaalde oefening vier sets van acht herhalingen deed, doe dan nu vier sets van negen herhalingen.

Kettlebell training is leuk, effectief en veelzijdig. De oefeningen werken tegelijkertijd aan het ontwikkelen explosieve kracht en uithoudingsvermogen. De kettlebell blijft echter een hulpmiddel. Jij bent degene die de beslissing neemt om wel of niet te trainen.  Er is nog niemand sterker geworden door naar een kettlebell te kijken. Alleen door de keuze te maken om regelmatig te oefenen zul je de ware kracht ervaren van kettelbell training.

Share
 Posted by at 15:02