May 012014
 

Een goede Oefeningen Kettlebell Jerk‘total body’ oefening met de kettlebell is de Jerk. Deze oefening valt in de categorie ballistische oefeningen en is uitstekend voor het opbouwen van explosieve kracht. Daarnaast is hij ook heel goed voor het vergroten van je uithoudingsvermogen en het verbranden van calorieën. De oefening kan zowel met één als met twee armen (2 kettlebells) worden uitgevoerd.

Net als de meeste kettlebell oefeningen is ook de Jerk een zeer functionele oefening. Hij leert je om op een effectieve manier kracht vanuit je benen over te brengen naar je bovenlichaam.

De belangrijkste spiergroepen die met deze oefening geactiveerd worden zijn de schouderspieren, kuitspieren, quadriceps, hamstrings, gluteus (bilspieren) en de triceps.

Uitvoering 1 arm Jerk:

  • Ga staan met je voeten op schouder breedte en houdt de kettlebell in één hand tegen je borst gedrukt.
  • Zak iets door je knieën.
  • Kom explosief omhoog terwijl je de kettlebell boven je hooft drukt.
  • Houdt de kettlebell even vast in deze positie en laat hem vervolgens weer zakken tot je weer in de begin positie staat.
  • Herhaal 10 keer en wissel vervolgens van arm.

In de onderstaande video zie je hoe dit er in de praktijk uitziet;

Deze oefening is zeer goed te combineren met de kettlebell clean.


Gerelateerde Artikelen:

Share
 Posted by at 14:05

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.